Monday, February 22, 2010

Arjuna Part 1

Tahu tak apa tu Arjuna ? Ada yang panggil kaum ini sebagai lelaki , ada yang pangill jantan.Entah,yang penting aku agak kurang pasti dengan gelaran-gelaran tersebut.Susah nak tafsir sebab banyak sangat ragam dan perangai.Yang aku pasti Arjuna yang baik akan di gelar sebagai LELAKI budiman.Cukup itu untuk pengenalan cerita Arjuna aku.

Aku banyak belajar dari previous mistake aku.Bukan nak cakap besar atau jalan sambil mendabik dada.Aku ramai kawan lelaki.Bekas teman lelaki pn ramai.Aku nakal.Macam anak muda yang lain.Tapi sampai satu tahap,aku bosan dengan life aku.Aku duduk dan terfikir tentang Arjuna.Arjuna mana yang akan bertahan dengan aku sampai mati nanti.Siapa dia ? Dulu aku agak bangga sebab Boyfriend aku dulu agak perfect.Siapa yang tak nak ? Hari-hari pergi sekolah dapat coklat.Rehat dapat makanan lain.Balik di hantar , pergi sekolah diambil.Kalau stuck takde duit.Dihulur tanpa balasan.Senyum aku masa tu.Jangan cakap call and topup.Itu pekara biasa.Pekara paling luar biasa dia sanggup jumpa family dan kata itu ini.Jangan bagi kelaur tanpa dia.tinggalkan life dulu.No lepak.No kedai mamak.Jangan naik motor.Itu semua benda low class .Dia ajar aku macam mana nak jadi anak raja.Aku ikut tanpa sebarang alasan.

Lepas tu aku ikut semua kehendak.Sorry sayang, i ada orang lain.Oh Man.Aku jatuh.Dulu aku belagak tinggalkan Arjuna yang baik sebab dia.Tapi sekarang aku dah celik.Aku boleh fikir dia akan aku kategorikan sebagai apa.Arjuna sekarang banyak gila ragam.

Aku ambil contoh paling dekat.Sepupu aku.Sebelum kawin , kalau kapel semua boleh.Nak pakai apa , nak hisap rokok ke nak clubbing ke,Nak pakai macam eva mandes ke .Pakai lah.Diorang bangga habis.Tapi bila dia ajak kawin diorang akan cakap ''Im sorry honey , tak kan i nak kawen dengan orang macam you kot.Wife i mestilah yang bertudung.Tak di touch orang.Tak layan club , tak merokok , tak lepak tengah-tengah malam''Tengok , aku nak cakap macam mana lagi ? ni kenyataan .

Dalam usia dunia sekarang mana -lah ada yang macam siti Aisya.Seribu orang , sorang pn tak kan sama.Kau arjuna jangan klise sangat dengan perempuan moden.

4 comments: