Monday, December 27, 2010

The ending

Saat aku duduk dekat buaian sambil melayan fikiran yang cuba aku betul kan dalam masa terdekat. Cuba perbaiki diri dengan beristiqamah. Aku tahu, satu cara untuk aku lepaskan apa yang terbuku dekat hati. Dengan mendekatkan diri dengan Ilahi.Aku bukan nak belagak baik. Tapi itu tuntuan. Aku selalu dengar mak membebel kalau aku cuba untuk skip sembahyang.

Saat genting untuk aku lalui tahun ini, aku dapat lalui dengan penuh rasa kesyukuran. Banyak benda yang  buat aku terfikir balik. Inilah untung-nya berfikir dia hujung tahun. Aku dapat flashback apa yang aku buat sepanjang setahun ni. Berbaloi ke aku untuk setahun yang aku lalui semalam ini. Ternyata, usaha aku sia sia.

Aku gagal temui apa yang aku cuba cari selama ini.

Segala yang tersurat di Loh Mahfuz, aku akui. Ada kehebatanya.

No comments:

Post a Comment